תוכן עניינים:

עולם הלמידה משתנה ומתחדש ללא הרף תוך שהוא מאפשר פיתוח של שיטות, גישות וטכנולוגיות שתפקידן לשפר את המערכת ואת הישגי התלמידים.
כיום קיימות שיטות למידה חדשות, ממוקדות בשיפור יכולות למידה, מותאמות אישית המיועדות לתלמידים בכל הגילאים, מילדי הגיל הרך ועד סטודנטים.
שיטות למידה חדשות יכולות להגביר מוטיבציה, לשפר את יכולות הלמידה ולהביא את התלמידים להישגים ניכרים.

סקירה של שיטות חדשות לשיפור יכולות למידה

לא כל השיטות הללו חדשות באמת, אבל חלקן נכנסו רק בשנים האחרונות למערכת החינוך הממלכתית, חלקן חדרו למיינסטרים בדרכים אחרות וחלקן עדיין נחשבות פורצות דרך וייחודיות:

  • למידה מבוססת פרויקטים – התלמידים יוצרים פרויקטים מעשיים המאפשרים להם ליישם את הידע באופן ישיר, במקום למידה פסיבית של תאוריות יבשות.
  • למידה מותאמת אישית – תוכניות לימוד מותאמות לכל תלמיד באופן אישי, בהתאם לתחומי העניין שלו, הקשיים הסובייקטיביים שלו, התאמת הסביבה הלימודית ועוד.
  • למידה משלבת מציאות רבודה ומציאות מדומה – שימוש במגוון טכנולוגיות שיוצרות חווית למידה אינטראקטיבית.
  • למידה שיתופית מקוונת – פלטפורמות מקוונות מאפשרות ללמוד במשותף. גם כאשר המפגש הפיזי לא מתאפשר, אפשר לשתף רעיונות ולפתור בעיות בצוות.
  • מיקרו למידה – למידה בפרקי זמן קצרים, בעזרת סרטונים קצרים למשל, או מאמרים ממוקדים, המאפשרים למידה לתלמידים בעלי טווח ריכוז קצר.
  • למידה מבוססת משחק – מסייעת לתלמידים ללמוד בצורה חווייתית ומשחקית באופן שמעורר הנאה, מגביר מוטיבציה ומשפר פעולת מנגנוני זיכרון.

הוראה מתקנת בעזרת שיטות חדשות לשיפור יכולות למידה

הוראה מתקנת פונה בעיקר לתלמידים עם קשיי למידה, על ידי שימוש בשיטות וטכניקות הוראה מתקדמות, מותאמות אישית לכל תלמידה ותלמיד.
השיטה מתייחסת לכל תלמידה ותלמיד באופן אינדיבידואלי, תוך התייחסות לחוזקות ולחולשות בהיבט האקדמי, רגשי והתנהגותי.

הוראה מתקנת עוסקת ראשית כל בהכרה אישית של התלמיד, בניית תוכנית עבודה פרטנית וכן בדיקה ומעקב שיטתי כדי להתאים את תוכנית הלמידה לקצב ההתקדמות של התלמיד.

השיטה מעדיפה שימוש בתגמול חיובי על פני ענישה ובהתאמה אישית של סביבת הלימודים לתלמיד. על בסיס עקרונות אלה, ניתן להשתמש במגוון שיטות לפיתוח יכולות למידה, ביניהם:

  • הקנית כלים לארגון מידע, כמו טבלאות, מפות חשיבה ועוד.
  • עזרי זיכרון המסייעים לשימור המידע והפנמה שלו לטווח ארוך.
  • עיבוד מעמיק של המידע באופן המאפשר שליפה מהירה בהמשך.
  • עידוד למידת חקר, ניסוי וטעייה, הסקת מסקנות.
  • פיתוח סגנון למידה יעיל מותאם אישית לתלמיד.

משחקים הם חלק חשוב בהוראה מתקנת, כחלק מלמידה מבוססת משחק והיתרונות הרבים שלה:
משחקים שונים מסייעים לפתח יכולת תכנון, תשומת לב לפרטים, תפיסה חזותית, גמישות מחשבתית, פיתוח זיכרון חזותי ומרחבי, הסקת מסקנות ועוד.

משחקים אחרים, כמו תשבץ, טריוויה, תפזורת, רביעיות, חריזה ואחרים – מסייעים לפיתוח היכולת השפתית והאוריינות.
משחקים אלה מסייעים לפיתוח אוצר מילים, ידע כללי וקטגוריאלי, הבחנה בין צלילים ומודעות פונולוגית, יכולת הבעה והבנה בעל פה, יכולת איות ועוד.

לימודי הוראה מתקנת ואסטרטגיות בשפה וחשבון

לימודי הוראה מתקנת ואסטרטגיות בשפה וחשבון מבית המרכז להכשרה חינוכית, מכשיר מורות להוראה מתקנת בשיטת למידה מאמנת:
הקורס מציע תהליך עבודה שלם ורציף, משלבי המיפוי והבנת הקשיים של התלמידים ועד ליישום פרקטי, חוויתי ומדויק של מגוון שיטות לשיפור יכולות למידה.
הקורס מייחס חשיבות להצלחה מעשית של הבוגרות ולכן מציע גם הכנת תוצרים שיווקיים ועד לליווי צמוד בפתיחת קליניקה עצמאית, או כהכנסה נוספת.

המרכז להכשרה חינוכית – מהמכללות הוותיקות והמתקדמות ביותר בישראל, מציע מגוון קורסים ללימודי תעודה מקצועיים ואיכותיים בתחום החינוך המשלים, כולל הוראה מתקנת וליווי נרחב לאחר סיום הלימודים.

צרו קשר להתאמה אישית של הקורס שאתם מחפשים – 2649*