מידע חדש למול ישן בתפקודי זיכרון
שני דברים שנבדוק, כשאנחנו בונים תוכנית זיכרון, כחלק משיפור תהליכי למידה
האם למידת מידע חדש, גורעת ממידע ישן
האם זכירת מידע ישן, מפריעה למידע חדש
שני דברים שנבדוק, כשאנחנו בונים תוכנית זיכרון, כחלק משיפור תהליכי למידה
האם למידת מידע חדש, גורעת ממידע ישן
האם זכירת מידע ישן, מפריעה למידע חדש
שאלתם את עצמכם פעם למה אדם שהיה עד לפשע יכול לתאר את הפושע בצורה די ברורה כך שמישהו אחר יכול לצייר אותו ? התשובה היא
תהליך הלמידה של שמות הצבעים דורש אספקטים אקדמיים ופדגוגיים מסוימים אחת מהדרכים המועילות ללמד ילדים לזכור שמות של צבעים היא יצירת חוויות חיוביות. חוויות אלו
היום אני רוצה לעשות לכם סדר בשלושה מונחים שאתם פוגשים גם כהורים לילדים עם קשיי למידה וגם כמי שעוסקים בתחום ההוראה המתקנת, כשאנחנו עורכים מיפוי או קוראים אבחונים.
ספרים וסיפורים מלווים אותי בכל שלב בחיים והיו מאז ומתמיד המקום הבטוח שלי. גם עכשיו, בעת מצוקה ופחד הם יכולים להוות עבור ילדנו מקום של נחמה וכלי להתמודדות עם קשיים ורגשות.
🙏הנה כמה המלצות על ספרים לגיל הצעיר, שיכולים לסייע בתיווך המצב הלא פשוט, בעת הזו.
פה תמצאו מקבץ של דפי עבודה ומשחקים דידקטיים לשימוש אישי
ניתן להוריד את הקבצים למחשב בלחיצת כפתור, להדפיס ולתרגל
תפיסת מרחב היא יכולת חשובה שמשפיעה על חיי היום-יום וכן על הצלחה לימודית. קשיים בתפיסת המרחב יכולים להפעיל השפעה ניכרת על היכולת להתמודד עם משימות שונות בבית הספר ואף לגרום לקשיים לימודיים. .
תיאום עין-יד הוא תהליך נוירולוגי מורכב השולט בכמות רבה של פעילויות בחיי היום-יום, כולל כתיבה, אחיזה, ותפעול כלים. בעוד שהתחום נחקר רחבות בפסיכולוגיה ובנוירולוגיה, ישנם עדיין הרבה חסרונות בהבנת המכניזמים הבסיסיים והקליניים של תיאום זה.
לקות למידה, או “הפרעת למידה ספציפית” כפי שהיא מוגדרת ב-DSM-5, היא מונח שמכיל בתוכו מגוון רחב של קשיים והפרעות בתחומים שונים של הלמידה.
חרדה לימודית היא מצב רגשי המשפיע על יכולת התלמיד לקלוט ולעכל מידע בסביבה הלימודית. היא מהווה נושא מרכזי במחקר הפסיכולוגי והחינוכי, ויכולה להשפיע על ביצועים אקדמאיים ועל התפתחות אישית. .