פתיחת משפחתון אולי נשמעת כמו משימה פשוטה יחסית, אבל האמת היא שנוסף על אהבה לילדים, ניסיון ורצון להצליח – יש עוד הרבה דברים שחייבים לדעת.

מה צריך כדי לפתוח משפחתון עד 5 ילדים?

פתיחת משפחתון מחייבת התייחסות רצינית לכך שלמעשה אתם לוקחים על אחריותכם חינוך וטיפול במספר פעוטות – ילדים צעירים מאוד, אשר ההורים שלהם הפקידו אותם בידכם.
אתם למעשה מתחייבים לקחת להשגחתכם את הדבר היקר מכל להורים הללו, להעניק להם מסגרת מתאימה ולקחת אחריות על שלומם הגופני והרגשי.
אבל לפני הכל, יש לוודא שאתם עונים על דרישות הרשויות כדי לפתוח משפחתון באופן חוקי:

  • פתיחת תיק מס
  • רישוי רלוונטי למבנה בו מתקיים המשפחתון
  • ביטוח
  • אמצעי בטיחות כמו נעילת ארונות, יציאות והתקנת מנגנוני מעצורים
  • הזנה מתאימה, כולל הכרת רגישויות מזון אצל הילדים
  • עמידה בתנאי בטיחות של המבנה
  • עמידה בתנאים פיננסיים

אבל כל הנושאים הללו, חשובים ככל שיהיו, הם רק חלק קטן מהמשמעות הרחבה של פתיחת משפחתון לפעוטות.

כל מה שכדאי לדעת לפני שפותחים משפחתון

משפחתון לילדים צעירים ורכים בשנים, הוא לא מסגרת בסגנון בייביסיטר, אלא הרבה יותר מזה.
למעשה, גם החוק בישראל מחייב את הנהלת המשפחתון להעסיק עובדות בעלות הכשרה מתאימה, לרכוש ציוד נלווה ולהכיר את הנושאים הפדגוגיים הכרוכים בטיפול בילדים צעירים לשעות ארוכות.

פתיחת משפחתון עד 5 ילדים יכולה להגיע עם הרבה יתרונות:
הכנסה כספית נאה, עבודה מהבית, לגדל את הילדים שלכם בעצמכם בלי לעזוב אותם ולצאת לעבודה, עבודה מספקת ומהנה – למי שאוהב לעבוד עם פעוטות ותינוקות ועוד.

לצד זה, חשוב שיהיה לכם גם רצון להשפיע לטובה על חיי הילדים ולטפל בהם בצורה איכותית בשעות שבהן ההורים שלהם נמצאים בעבודה וזקוקים לעזרה בטיפול נאות בהם.

משום כך, אנשי הצוות כמו גם הנהלת המשפחתון, נדרשים לעמוד בדרישות פדגוגיות שונות, כולל התאמת תוכניות לימוד, הכשרות מתאימות – מעשיות ואחרות, שיאפשרו לצוות המשפחתון לספק מסגרת הולמת, מכילה, בטוחה ואיכותית עבור הילדים הרכים הנמצאים באחריותו.

קורס ניהול ופתיחת מסגרת חינוכית פרטית

קורס ניהול ופתיחת מסגרת חינוכית פרטית מעניק למשתתפים ידע מקיף ומעמיק – מרגע התכנון ופתיחת המסגרת ועד לשיווק המשפחתון להורים מתעניינים, דרך נושאים חשובים ומרתקים אחרים, ביניהם:

עיצוב והכנת המרחב לקליטת הילדים, התמודדות עם אתגרי משמעת, ארגון וניהול מסגרת פרטית חינוכית וכן כמובן – שפע של תכנים פדגוגיים.

בין התכנים החשובים בחלק זה של הקורס, תתוודעו לנושאים כמו מיומנויות ניהול קבוצה, התפתחות פיזית ומוטורית תקינה, התפתחות שפתית, רישום תהליכים פדגוגיים, התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה ועוד.

לצורך ניהול תקין של חיי היומיום במשפחתון, תלמדו כיצד לקלוט עובדות חדשות, כיצד לבנות סדר יום אפקטיבי, כולל תפריט ותזונה נכונה.
כיצד לנהל תהליכי רישום וכיצד לעבוד מול ההורים כמו גם כיצד לנהל ימים מיוחדים כמו חגים, מסיבות סיום, אירועים, קייטנות ועוד.

גם לאחר תום הקורס אנחנו לא משאירים אתכם לבד! תקבלו מאיתנו ליווי במגוון מסגרות של המכללה, כולל הצטרפות לחממת בוגרים שתאפשר לכם לשתף ולחלוק את התהליכים והאתגרים איתם תתמודדו בהמשך.

לסיכום

פתיחת משפחתון זה לא משחק ילדים…. יש לא מעט נושאים שחשוב לדעת ולהכיר היטב לפני שניגשים “לדבר האמיתי”.
המרכז להכשרה חינוכית מציע לימודים חווייתיים ומקיפים, שיחשפו אתכם לכל הנושאים והתחומים הקשורים לפתיחת משפחתון מא’ ועד ת’, כולל ליווי לאחר סיום הקורס – כדי שתוכלו להגשים חלום ולעשות את זה על הצד הטוב ביותר.